صنعت سنگ در ایران چگونه است؟ - صنایع سنگ افشاری

صنعت سنگ در ایران چگونه است؟ - صنایع سنگ افشاری

صنعت سنگ در ایران چگونه است؟ - صنایع سنگ افشاری

ایران به دلیل منابع عظیم نفت و گاز در سطح جهان شهرت دارد ، اما ذخایر وسیع سنگهای تزئینی با ابعاد کمیاب و تنوع استثنایی بیشترین ارزش را از آن خود کرده است.
صنایع سنگ افشاری
1400/5/10
0 نظر

  دستگاه ابزار پروفیل زن | www.afsharistone.ir | صنایع سنگ افشاری
 

صنعت سنگ در ایران چگونه است؟

مدت زمان مطالعه: 9 دقیقه
 
ایران سالانه بیش از 13.500.000 تن سنگ از بیش از 1600 معدن فعال تولید می کند ، بنابراین 11.63 درصد از تولید سالانه جهان را اختصاص می دهد. علاوه بر بیش از 7000 در حال حاضر ، کارخانه های تخصصی سنگ تزئینی فعال سالانه حداقل 120 میلیون متر مربع محصولات استاندارد ، سفارشی و منحصر به فرد را به بازار محلی ارائه می دهند. صنایع سنگ افشاری دارای سه شعبه در زمینه انواع سنگ و محصولات سنگی دارد که کلیه خدمات با دستگاه (cnc) ، واتر جت و دستگاه ابزار پروفیل زن را ارائه میدهد.
afsharistone.ir
 

الهام گرفتن معماران ایرانی از سنت های قدیمی هنر سنگی آنها را متقاعد کرده است که سنت ، نوآوری و اصالت را در کاربرد سنگ طبیعی ترکیب کرده و در نتیجه بازار داخلی با تقاضای بالا در ایران ایجاد کنند.
سنگ طبیعی ، در صحت رنگها ، انواع و اقسام ، به طور گسترده در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود ، از این رو نما ، باغ ، مجسمه سازی ، پوشش ، راه پله ها ، کفپوش و غیره.

پروژه های ساختمانی محلی تقاضای بیش از حد سنگ منجر به مصرف عمده تولیدات فرآوری شده توسط کارخانه های سنگ داخلی شده است.
صنایع سنگ افشاری دارای سه شعبه در زمینه انواع سنگ و محصولات سنگی دارد که کلیه خدمات با دستگاه (cnc) ، واتر جت و دستگاه پروفیل زن را ارائه میدهد.

واحدهای تولیدکننده سنگ ایران با الهام از بازارهای بین المللی جهت پیگیری جدیدترین فناوری "ماشین آلات پردازش سنگ" به منظور تولید اسلب و کاشی مطابق با استانداردهای بین المللی.

:گام های رو به جلو (دستگاه پروفیل زن)

در سالهای اخیر ، صنعت سنگ ایران در جنبه های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته است.
در آخرین گزارش وزارت صنعت و معدن ایران آمده است که مجموع نیروی کار معدن در هر موقعیتی ، به گفته کارگران معمولی یا تکنسین ، تقریباً 20000 نفر در ایران تخمین زده شده است.
صنعت سنگ در ایران  

در آخرین دستورالعمل وزارت صنعت ایران ، هرگونه استفاده از مواد منفجره در هر نوع معدن سنگ به طور نامحدود ممنوع بوده است ، زیرا طرح های جدید بهره برداری براساس تکنیک های مدرن است. در همین حال ، با پیشرفت تکنولوژی ، معادن به ماشین آلات و تجهیزات مدرن مجهز شده اند.
استقرار جدیدترین فناوری و ماشین آلات در برخی از کارخانه های جدید ، فرآوری سنگ را بهبود بخشیده است. با این حال ، تشویق و الهام بخش واحدها برای سرمایه گذاری در آخرین فن آوری مدرن برای جایگزینی ماشین آلات قدیمی و فرسوده ، تلاش زیادی انجام داد.

در آخرین گزارش آمده است که اخیراً تعداد کارخانه های فرآوری سنگ تقریباً به 7000 واحد افزایش یافته است ، بنابراین در مجموع 85000 کارگر فعلی فعال است.
صنایع سنگ افشاری دارای سه شعبه در زمینه انواع سنگ و محصولات سنگی دارد که کلیه خدمات با دستگاه (cnc) ، واتر جت و دستگاه ابزار پروفیل زن را ارائه میدهد.
afsharistone.ir

حضور بسیاری از شرکتها و تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات در بازار سنگهای داخلی و خارجی ، منجر به ایجاد 100000 شغل در صنعت سنگ شده است که نقش مهم آن را در اقتصاد ایران نشان می دهد.

:سنگهای بعدی ایران (دستگاه ابزار پروفیل زن) 

تراورتن: تراورتن ، سنگ رسوبی ، دارای ذخایر عظیم در ایران. تراورتن ایرانی با بافت منحصر به فرد ، رنگ و الگوی عجیب و غریب تقاضای زیادی در بازارهای پیشرفته اتحادیه اروپا و ایالات متحده دارد.
 
دستگاه ابزار پروفیل زن  

در مورد برخی از انواع نادر تراورتن ایرانی ، بهترین نمونه تراورتن آذرشهر است که با رنگهای زرد روشن ، قهوه ای روشن و قرمز (معروف به قرمز ثریا) ظاهر می شود که به عنوان یک سنگ گران قیمت لوکس در نظر گرفته می شود. همچنین بژ و سفید
تراورتن (آتشکوه) از معادن محلات (بخش مرکزی ایران) یکی از بهترین انتخاب ها برای صادرات سنگ های بعدی است. سنگ مرمر: از نظر منابع ، تنوع طراحی ، رنگ و بافت ، سنگ مرمر ایرانی در صادرات سنگ های بعدی ایران امتیاز محسوب می شود.
 
صنایع سنگ افشاری دارای سه شعبه در زمینه انواع سنگ و محصولات سنگی دارد که کلیه خدمات با دستگاه (cnc) ، واتر جت و دستگاه ابزار پروفیل زن را ارائه میدهد.

برخی از سنگهای مرمر منحصر به فرد ایرانی مانند دهبید بژ (معروف به رویال بوتیچینو) از نظر استحکام ، انعطاف پذیری پردازش و ظرافت در رنگ و طرح بی نظیر است.

اونیکس:

ایران از نظر خلوص اونیکس ، کمیابی و صحت رنگها خود را در رتبه اول جهان قرار داده است و دارای رزروهای قابل توجهی از اونیکس است که آن را به عنوان یک تجارت سودآور و بی رقیب در بازارهای بین المللی تبدیل کرده است.

گرانیت:

ایران به طور سنتی به دلیل سنگ مرمر ، تراورتن و به ویژه انواع اونیکس شناخته می شود ، اما در ده سال اخیر منابع عظیم گرانیت های با کیفیت بالا کشف و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
گرانیت های ایرانی در رنگهای مختلف مانند قرمز ، مشکی ، سبز و صورتی با دانه بندی بزرگ و کوچک و همچنین در الگوی مرمر ظاهر می شوند که بهترین نمونه آن گرانیت سبز (معروف به کوستا اسمرالدا) است که در کشورهای پیشرفته بین المللی تقاضای زیادی دارد. بازارهایی مانند آمریکای شمالی گرانیت به دلیل سختی و دوام ، عمدتا در فضاهای بیرونی استفاده می شود.
 
صنایع سنگ افشاری دارای سه شعبه در زمینه انواع سنگ و محصولات سنگی دارد که کلیه خدمات با دستگاه (cnc) ، واتر جت و دستگاه ابزار پروفیل زن را ارائه میدهد.
afsharistone.ir
 
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر