سنگ هاي تزئيني نمایش نسخه اصلی

سنگ روی کابینت کوارتزیت | 09121030828

کوارتزیت Quartzite یک از انواع سنگ های دگرگونی است که در اثر دگرگونی ماسه سنگ و فشار و گرمای زیادی که در اعماق زمین به آن ها وارد می شود،

250

سنگ روی کابینت کوارتزیت

سنگ کوارتزیت چیست؟
کوارتزیت Quartzite یک از انواع سنگ های دگرگونی است که در اثر دگرگونی ماسه سنگ و فشار و گرمای زیادی که در اعماق زمین به آن ها وارد می شود، به وجود می آید. ذرات این نوع سنگ که بیشتر کوارتز است در لایه های درونی زمین در اثر فشار و گرمای شدید، به همدیگر فشرده می شود و محکم به هم می چسبند؛ در نتیجه این فرایند کوارتزیت به وجود می آید. سنگ کوارتزیت در شکل و اندازه های مختلف یافت می شود و اغلب ظاهری شبیه به سنگ مرمریت دارد و سفید رنگ است.

انواع سنگ کوارتز
سنگ کوارتز انواع مختلف با کاربرد های متفاوتی دارد. بعضی از مهم ترین انواع سنگ کوارتز به این شرح است:
سنگ گایا گرین
سنگ کریستال گلد
سنگ فیوژن
سنگ رومو امپریال
سنگ آزول ماکاباس
سنگ بلک کازمیک
سنگ کلمبیا بلو
سنگ شانگریلا
سنگ دزرت

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت کوارتز 

کاربردهای سنگ کوارتزیت
کوارتزیت در قدیم برای ساخت انواع سنگ آتش­ زنه، چاقو، نیزه و تراشنده ها کاربرد داشته است. امروزه این سنگ به دلیل خواص الکتریکی خاص در برخی از دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود.
علاوه بر این، سنگ کوارتزیت به دلیل مقاومت زیاد در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد؛ مقاومت بالا و زیبایی این سنگ باعث شده سنگ کوارتزیت در نمای ساختمان به عنوان سنگ نما و بخش های مختلفی از درون ساختمان از جمله کف، سنگ پیشخوان یا جزیره آشپرخانه، سنگ کابینت، سنگ دکوراتیو خانه و دیوار پوش به کار رود.


(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

از دیگر کاربردهای سنگ کوارتزیت می توان به صنعت جواهر سازی اشاره نمود. برخی از انواع کوارتزیت قیمتی و نیمه قیمتی بوده و به دلیل زیبایی، در صنعت جواهر سازی کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، سنگ کوارتز در صنایع شیشه سازی، ساخت انواع ساینده، ریخته گری، نفت، ساخت لاستیک، ساخت رنگ و راه آهن نیز مورد استفاده های فراوانی دارد
از سنگ کوارتزیت به غیر از نما و مکان های داخلی در مکان های عمومی نیز استفاده می شود.  از این سنگ می توان به عنوان کاشی های اطراف استخر های رو باز استفاده کرد، زیرا در مقایسه با سنگ های دیگرسطح سنگ کوارتزیت بر اثر تابش نور خورشید بسیار مقاوم است و دمای سطح سنگ بر اثر تابش بالا نمی رود.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

کف پوش کوارتزیت
کوارتزیت در مکان های داخلی خانه مانند آشپزخانه، پذیرایی و سرویس بهداشتی استفاده می شود. یکی از دلایل استفاده این سنگ در آشپزخانه، مقاومت بسیار بالای آن در برابر لکه است.
در سرویس های بهداشتی بهتر است این سنگ ها به صورت مربع های کوچک در کنار یکدیگر نصب شوند و حس موزاییک را تداعی کند.

مزایای سنگ کوارتزیت
شباهت زیاد به سنگ مرمر و سنگ گرانیت در عین مناسب بودن قیمت
زیبا و چشمگیر بودن انواع سنگ کوارتز؛ مخصوصا انواع سفید و روشن آن
مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف مانند شرایط جوی، اسیدی، بازی و هوازدگی
سازگاری بالا با محیط زیست
تخریب ناپذیری سنگ کوارتزیت
تنوع بالا در رنگ و طرح
ماندگاری و دوام بالا
جذب آب مناسب و کم
نگهداری آسان
چسبندگی مناسب

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت SPL

معایب سنگ کوارتزیت
 وجود درز و شکاف های قابل مشاهده در سطح سنگ به دلیل تخلخل زیاد 
 تغییر رنگ و ظاهر در شرایط جوی مختلف 

ارزش سنگ کوارتز
سنگ کوارتز انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها با توجه به ساختار، رنگ، طرح و کاربرد ارزش متفاوتی بدارد. برخی از انواع سنگ کوارتز مانند آمیتیست یا ماکروکریستال سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی هستند و ارزش بالاتری نسبت به انواع دیگر کوارتزیت ها دارند. به طور کلی سنگ های کوارتزیتی که در جواهر سازی استفاده می شوند، ارزش نسبتا بالاتری نسبت به انواع رایج سنگ های کوارتزیت دارند.

تفاوت بین سنگ گرانیت و کوارتزیت
سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی است که از زمین استخراج می شود و به اسلب های مختلف برش داده می شود. انتخاب گرانیت یک سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می آید چون باعث می‌شود بتوانید ساختمان را با قیمت بالاتری به فروش برسانید.
ولی سنگ کوارتزیت محصول مهندسی است و از حدود 93 درصد کوارتز طبیعی و 7 درصد رزین ساخته شده است. سنگ گرانیت و کوارتز از محبوب ترین سنگ ها برای ساخت انواع صفحه کابینت آشپزخانه و کانتر محسوب می شوند. 

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت CPS

انواع سنگ کابینت کوارتز
انواع مهم سنگ های کوارتز عبارتند از : کوارتز شیری، روتیل کوارتز، کوارتز دودی، کارنلین، پرازیولیت، کریزوپراز، کلسدونی ، چشم ببر، عقیق، سیترین، رز کوارتز، آونتورین، اونیکس، آمیتیست، کوارتز آبی، ماکروکریستالین، جاسپر، آمیترین، پراز، ایزنکیزل، سارد و …..

برندهای موجود سنگ کوارتز 
در حال حاضر کوارتز های موجود در ایران، دو برند خارجی کوارتز سایلستون اسپانیا، کوارتز هنستون کره و کوارتز های ایرانی هستند.

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ کوارتز 
1-برند و شرکت سازنده
برندهای مختلف صفحه های سنگی کوارتز، قیمت‌ های متفاوتی دارند. قیمت گذاری سنگ کوارتز در برندهای داخلی و خارجی متفاوت است و قیمت کوارتز داخلی از نمونه های خارجی پایین تر است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید سنگ روی کابینت

2-ابعاد و طرح
قیمت کابینت کوارتز هزینه نصب و اجرای طرح کابینت نیز وابسته است. طرح کابینت ممکن است به صفحه هایی با طول و عرض بیشتر نیاز داشته باشد. هر چه ابعاد صفحه سنگی کابینت بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر خواهد بود.

3-طبیعی‌ بودن سنگ کوارتز
وجود درصد بالای کانیِ طبیعی در سنگ و شباهت بیشتر به سنگ طبیعی، قیمت سنگ کوارتز را افزایش خواهد داد. هر چه دانه های سنگ کوارتز بیشتر باشد، قیمت کوارتز نیز بیشتر خواهد شد.


(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

4-ضخامت
ضخامت صفحات کوارتز به طور معمول ۱۲ میلی متر است، این ضخامت تا ۲۰ میلی متر و بیشتر نیز قابل افزایش می باشد.  هر چه ضخامت بیشتر شود، قیمت نیز بالاتر می رود.