سنگ هاي تزئيني نمایش نسخه اصلی

سنگ اپن آشپزخانه - افشاری استون

حتی اگر فضای آشپزخانه کم است، همیشه فضا برای یک اپن آشپزخانه به راحتی فراهم می‌شود. در اکثر موارد، اندازه آشپزخانه اندازه اپن را تعیین می‌کند. آشپزخانه‌های بزرگ‌تر معمولاً می‌توانند اپن بزرگ‌تر را در خود جای دهند.

1747

سنگ روی کابینت انتخاب تا نصب
اندازه اپن آشپزخانه
حتی اگر فضای آشپزخانه کم است، همیشه فضا برای یک اپن آشپزخانه به راحتی فراهم می‌شود. در اکثر موارد، اندازه آشپزخانه اندازه اپن را تعیین می‌کند. آشپزخانه‌های بزرگ‌تر معمولاً می‌توانند اپن بزرگ‌تر را در خود جای دهند.
در اطراف اپن باید فضای آزاد کافی وجود داشته باشد تا حرکت آسان باشد. باید توجه داشته باشید که درب کابینت، کشوها و وسایل تا چه اندازه باز می‌شوند. فاصله باید به اندازه‌ای باشد که اجازه دهد این عناصر بدون برخورد با یکدیگر باز شوند. یک مورد مهم درب ماشین ظرف ‌شویی است، چون درب به سمت پایین باز می‌شود، باید فضای کافی را در نظر بگیرید.
(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)
بیشتر بخوانید: سنگ اوپن کورین یا کوارتز؟


یکی دیگر از عواملی که ممکن است اندازه اپن شما را تعیین کند، عرض گذرگاه به آشپزخانه است. اگر فقط از طریق یک راه باریک می‌توانید به آشپزخانه خود دسترسی پیدا کنید، ممکن است مجبور شوید عرض اپن خود را کاهش دهید.
با توجه به نیاز خود می‌توانید ارتفاع اپن را تغییر دهید. اگر می‌خواهید از بخشی از اپن برای پخت و پز استفاده کنید، می‌توانید ارتفاع را کم و اگر می‌خواهید از آن به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید، می‌توانید آن را بلندتر سفارش دهید. دانستن اینکه شما از اپن خود چه استفاده‌ای خواهید کرد به شما در تصمیم‌گیری در مورد ارتفاع کمک می‌کند.
 
(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)
محل قرارگیری اپن آشپزخانه

با توجه با فضای آشپزخانه اپن جای مشخصی دارد و باید جای سایر تجهیزات را متناسب با اپن طراحی کنید. باید لوازمی در کنار اپن آشپزخانه قرار بگیرند که بیشترین کاربرد را دارند. اگر می‌خواهید از اپن برای سرو غذا استفاده کنید، قرار دادن اجاق گاز نزدیک به اپن فکر خوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سنگ های کابینت آشپزخانه

 مدل آشپزخانه اپن با طراحی زیبا و کاربردی

مدل اپن اشپزخانه می تواند روی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تاثیرگذار باشد اگر برای طراحی آشپزخانه از مدلهای اپن با طرح زیبا و کاربردی استفاده شود فضای آشپزخانه شما مدرن و لوکس به نظر می رسد.

چیدمان آشپزخانه های اپن باید با دقت زیادی انجام شود زیرا چیدمان وسایل و دکوراسیون داخلی آشپزخانه اپن از پذیرایی و یا اتاق نشیمن قابل مشاهده هستند و در نگاه اول توجه هر کسی به سوی دکوراسیون آشپزخانه جلب می شود.
طراحی نورپردازی مدل های آشپزخانه اپن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. با نصب لوستر های آویز و لامپ های هالوژن می توانید نورپردازی متفاوتی را در فضای آشپزخانه های اپن به وجود آورید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع سنگ های کف فرش و کاربرد آن
(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)
نکات مهم در انتخاب متریال ساخت اپن آشپزخانه

هنگام تصمیم‌گیری در مورد متریال برای میزهای آشپزخانه، این دو پیشنهاد را در ذهن داشته باشید:

باید با طرح مطابقت داشته باشد: متریالی که برای اپن انتخاب می‌کنید باید مکمل طراحی کلی آشپزخانه شما باشد. یک روش کاربردی این است که مواد مشابه‌ای که در سایر فضاها استفاده کرده‌اید، را انتخاب کنید. با این کار نمای منسجمی در آشپزخانه ایجاد می‌شود که برای دکوراسیون‌های کلاسیک ایده‌آل است. روش دیگر یافتن متریالی است که صرفاً مکمل سایر قسمت‌های آشپزخانه باشد.
باید متناسب با عملکرد باشد: به کارهایی که روی سطح اپن انجام می‌دهید، فکر کنید و متریالی مناسب برای فعالیت‌های خود انتخاب کنید. یک متریال بادوام و مقاوم، مانند کوارتز، می‌تواند ایده خوبی باشد.
 
بیشتر بخوانید: صادرات بهترین سنگ های ساختمانی ایران

ویژگی‌ های صفحه اپن

بهترین ماده برای صفحه اپن آشپزخانه، ماده‌ای است که تمام نیازهای شما را برآورده کند و روند تهیه غذا را آسان‌تر کند. از آنجا که صفحه کابینت اپن یک عنصر اساسی برای یک آشپزخانه کاربردی است، باید متشکل از موادی باشد که چندین شرایط را داشته باشد.
 
(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)
مقاوم در برابر لک

مقاومت در برابر لک شدن یکی از مهم‌ترین خصوصیات اپن آشپزخانه است. صفحات کوارتز و سنگ‌های طبیعی مقاوم در برابر لکه هستند. البته سنگ‌های طبیعی 100 درصد ضد لک نیستند و تولید کنندگان با مواد خاصی مقاومت آن‌ها را بالا می‌برند تا به طور قابل توجهی احتمال لک شدن را کاهش دهند. البته برای اطمینان از خوب ماندن اپن، از مواد تمیزکننده خشن استفاده نکنید و حداقل سالی یک بار آن‌ها را با مواد خاصی پوشش دهید.
 
مقاوم در برابر گرما

هنگام تصمیم‌گیری در مورد بهترین مواد برای استفاده در اپن، مقاومت در برابر حرارت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. گرانیت و سنگ‌های طبیعی، کوارتز، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم از جمله متریال‌هایی هستند که در برابر گرما مقاومت بالایی دارند.
اپن‌های آشپزخانه ساخته شده از این مواد توانایی تحمل گرما را تا حد زیادی دارند و در مقابل قابلمه داغ مقاومت می‌کنند. با این حال، بهتر است بدون توجه به مواد، برای قرار دادن قابلمه داغ از پایه استفاده کنید.
 
مقاوم در برابر خراش

هنگامی که به دنبال طراحی اپن هستید، مقاومت در برابر خراش نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. چاقوهای تیز می‌توانند به راحتی سطح اپن را خراشیده کنند. بهترین اپن‌های ضد خراش، کوارتز و گرانیت هستند.
 
سهولت نگهداری

آشپزخانه یکی از شلوغ‌ترین و آشفته‌ترین مکان‌های خانه است. هر زمان که از آشپزخانه خود استفاده می‌کنید، باید آن را تمیز کنید. برخی از اپن‌های آشپزخانه به نظافت بیشتری نیاز دارند. برای انتخاب جنس اپن باید بدانید سطح اپن با چه سرعتی لکه‌ها را جذب می‌کند و بهترین روش برای تمیز کردن آن چیست. کوارتز و گرانیت به طور کلی آسان‌ترین متریال برای نظافت و نگهداری محسوب می‌شوند.